In de verkooptraining wordt gewerkt aan het bewust worden van en verder ontwikkelen van die competenties die essentieel zijn in de contacten met de klant. De rode draad is de instelling en het gedrag dat een optimale bijdrage levert aan het tevreden maken en houden van de klant zodat deze als actieve referentie op gaat treden.
Welke zijn de hoofdonderwerpen voor de verkooptraining?
- Welke instelling en gedrag verwachten klanten en prospects van een verkoper en hoe honoreren zij dat (relatie opbouw en beheer).
- Het formuleren van bruikbare en concrete verkoop- en gespreksdoelstellingen.
- Creativiteit en planning.
- Hoe bereiden we ons optimaal voor?
- Wat is het effect van ondernemersgedrag?
- De basisprincipes van het onderhandelen in relatie tot prospects en klanten.
- Telefonisch afspraken maken met prospects.
- Prijsonderhandeling.
- Schriftelijke communicatie.
- “Neen” zeggen en klachtenbehandeling.
- Het omgaan met “lastige” vragen en opmerkingen van de klant.
- Zelfmotivatie, het werken aan een positieve instelling.